Thursday 21 March 2019

5 Cara Sebenar Yang Berkesan Kurangkan Jerawat Seawal 7 Hari

Ramai yang tak tahu, apakah cara sebenar yang berkesan mengurangkan jerawat seawal 7 hari! Hari ini saya dedahkan kepada anda 5 cara sebenar yang berkesan kurangkan jerawat yang dilakukan oleh Duta produk kecantikan Antarabangsa.



1. Pencuci (Cleanse) - Cuci muka sekurang - kurangnya 2 kali sehari menggunakan water & gel based cleanser. Ini kerana pencuci jenis adalah sesuai dengan semua jenis kulit dan teksturnya lembut pada kulit.

2. Pengelupasan (Exfoliates) - Pilih cleanser atau pencuci yang mempunyai bahan pengelupasan (exfoliator) seperti Glycolic Acid & Salicylic Acid. Pengelupasan ini amat perlu untuk membuat sel mati pada kulit anda yang menjadi punca utama kulit berjerawat.

3. Toner - Bagi liang pori yang terbuka luas dan warna kulit tidak sekata, gunakan Toner jenis non-alcohol untuk mengelakkan kerengsaan dan kemerahan pada kulit.

4. Pelembap (Moisturiser) - Sentiasa menggunakan pelembap jenis lotion, gel bagi mengelakkan kulit kita kering dan terlalu berminyak. 

5. Perlindungan (Protection) - Perlindungan itu penting. Jadi gunakan sunblock yang mengandungi SPF 30 (minimum) dan juga mempunyai anti-penuaan (PA) yang mempunyai level perlindungan yang tinggi seperti SPF 30 PA++ untuk perlindungan secara medium atau SPF 30 PA+++ untuk perlindungan maksimum.

Bluebell Skincare adalah set skincare lengkap mengandungi Cleanser jenis gel based yang sesuai dengan semua jenis kulit, dan moisturiser jenis lotion yang sesuai dengan kulit kering, kombinasi dan berminyak.


Dilengkapi dengan Serum Perfect Radiance menjadi "booster" yang menjadikan kulit anda sihat, bersih dan berseri. Whatsapp kami sekarang di 0193568850 untuk mendapatkan konsultasi percuma dan SAMPLE PERCUMA!


No comments:

Post a Comment